Gyakran ismételt kérdések, avagy COD2 MultiPlayer alapfokon
Megpróbáltuk összegyűjteni ide mindazokat az információkat, beállításokat, melyek a játék problémamentes, és élvezetes futtatásához szükségesek, vagy legalábbis ajánlottak.
1. kérdés
K: Honnan tudom beszerezni a Call of Duty 2 című játékot?
V: A "hülyéknél", vagy a "fukaroknál" szinte mindig kapható kb. 3999 Ft-ért, de létezik alternatív megoldás is. :)
2. kérdés
K: Hogyan tudok multiplayer módban játszani?
V: Ehhez mindenképp ajánlott egy szerverkereső program (Xfire, All Seeing Eye, stb.). Ezek beállítására nem térek itt ki, mindenki járjon utána, amúgy meg nem bonyolult. A játékba épített szerverkereső csak eredeti kulcsos játék estén működik.
3. kérdés
K: Nem tudok belépni a szerverre, mert régi verziójú a COD2-m. Mit tegyek?
V: A legfrissebb patch a játékhoz 1.3 verziószámú, ezt a játék hivatalos oldaláról le lehet tölteni. Vigyázat: nem eredeti játék esetén további utánjárás szükséges. ;)
4. kérdés
K: Nem tudok angolul. Most akkor mivan? :)
V: Létezik teljes értékű magyarítás a játékhoz. Google a barátod.
5. kérdés
K: Régi gépem van, szaggat a játék. Milyen beállítást használjak?
V: Ha komolyan akarsz játszani, akkor a vizuális élvezetet feláldozod a játékélményért. Köztudott, hogy a játék hibája miatt a gyorsabb játék előnyhöz jutattja a játékost (gyorabb futás, nagyobb ugrás, kisebb szórás a tüzelésnél, hangtalan lépés) a lassú géppel játszóval szemben. Ezért a legtöbb szerveren FPS (frame per secundum) limit van. Ez általában 125, de van, ahol 250. Ahhoz, hogy ezt a sebességet elérd, kompromisszumokra van szükség a régebbi gépeken. Mindenképp ajánlott DirectX 7 használata, illetve Trilinear szűrő használata. Felbontás is drasztikusan befolyásolja a sebességet, érdemes kisérletezni. A Vertcal Sync-et le kell tiltani, különben csak a monitorod képfrissítési frekvencájával azonos nagyságú FPS lesz engedélyezve, ez TFT monitor esetén általában 60, hagyományos monitor estén általában 85. A hangbeállításnál csak akkor használj Creative EAX-ot, ha Sound Blaster hangkártyád van, különben plusz terhet kap a processzor. Apró megjegyzés: érdemes a Brightness/Fényerő csúszkát feltolni, mert a sötét pályákon különben semmit sem látni.
6. kérdés
K: Na jó, de honnan tudom, hogy hány FPS-mal megy a játék?
V: Az aktuális FPS-ot ki lehet iratni a játékban. Ehhez el kell indítani a játékot, és elő kell hívni a konzolt a " 0 " gombbal. Oda be kell írni, hogy: " /cg_drawFPS 1 ". Ekkor ha minden jól sikerült, a jobb felső sarokban megjelenik az aktuális FPS. Ha ki akarod kapcsolni, akkor az " 1 " helyett " 0 "-t írj!
7. kérdés
K: Azta!!! Nekem 999 FPS-sel megy, akkor király vagyok? :)
V: Az, király vagy, de nem sok szerveren fogsz játszani, mert ekkora FPS nem engedélyezett. FPS limitre van szükséged, hogy az értéket az engedélyezett határon tartsd. Ehhez megint a konzolt kell előhívni, és a következőt kell beírni: " /com_maxfps *** ". A *** helyére lehet 125-öt, 250-et, vagy 333-at is írni, attól függően, hogy az adott szerveren mennyi az engedélyezett.
8. kérdés
K: Ez nem igaz! Akárhányszor belépek, és beállítok mindent, legközelebb semmi sem marad úgy, minden visszaáll. Ilyenkor mi van?
V: Úgy tudom, ez feltört játékoknál fordul elő. Ebben az esetben a gyökereknél kell keresni a bajt. Meg kell nyitni Word-del a " config_mp.cfg " file-t, ami a játék /main/players/játékosnév alatt található. OK gomb nyomása után meg kell keresni a " seta cg_drawFPS " sort, és ezt írni mögé "Simple". A " seta com_maxfps " mögé meg a kívánt FPS limitet (125, 250, 333). Majd mentés, igen, igen. Figyelem: a konfig file buherálása egy szint fölött csalásnak minősül, az idők végezetéig a pokol tüzében égjen, aki ehhez folyamodik! De ezek az FPS beállítások természetesen nem tartoznak ide.
9. kérdés
K: Láttam a szervereken, hogy egy csomó embernek színezve van a neve. Ezt hogyan kell?
V: Minden színnek van egy kódja: 1-piros 2-zöld 3-sárga 4-sötétkék 5-világoskék 6-rózsaszín 7-fehér 8-kék 9-szürke. Ha például a "hangya" szót piros-fehér-zöld színűre akarod pingálni, akkor azt a következő karakterek bevitelével tudod elérni: " ^1ha^7ng^2ya " (a " ^ " karakter az AltGr+3 kétszeri lenyomásával hívható elő, de a másodikat törölni kell).
10. kérdés
K: Hallom játék közben, hogy a csapattársaim különböző csatakiáltásokkal szórakoztatják magukat, és idegesítik a többieket. Hogyan kell kiabálni?
V: Igen egyszerű: játék közben lenyomod a " v " billentyűt, majd a számok segítségével kiválasztod, hogy épp mit akarsz kiabálni. Figyelem: az eszetlen kiabálás némelyik szerveren tiltott, megszegése esetén kick a jutalom.
11. kérdés
K: Láttam, hogy mások előre megfogalmazott üzenetekkel üdvözlik és becsmérlik egymást. Ezt hol tudom beállítani?
V: Ehhez meg kell nyitni a " config_mp.cfg " file-t, és meg kell keresni a " bind " -del kezdődő sorokat. Az " F5 " - " F11 " billentyűig valószínűleg nincs semmi rendelve, így ezek szabadon használhatók gyorsbillentyűs üzenetküldésre. Például, ha az " F5 " gomb lenyomásával azt akarod kiírni, hogy " Sziasztok! ", akkor egy új sort kezdve a következőt kell beírni: " bind F5 "say Sziasztok!" ". A karakterek itt is ugyanúgy színezhetők, mint a játékosnévnél, vagy a chat-nél.
12. kérdés
K: Többször kidobott már a szerver " Losing Key Packets " hibaüzenettel. Mi a probléma?
V: Mindenféle mendemondák keringenek erről a hibaüzenetről a neten, senki sem tudja pontosan mit jelent. Váratlanul, és véletlenszerűen bekövetkező hiba, ami bárkit utolérhet. 100%-os megoldás nincs rá. Van, aki a konzolba beírt " fx_short 2 "-re esküszik, van, aki a " cl_maxpackets 30 "-ra. Figylem: az alapértékek megváltoztatása egyes szerveken PB-kick-et von maga után!
13. kérdés
K: Két perc után kidob a szerver valami " cvar rate 25000 " hibával. Mit tegyek?
V: A rate beállítás a hálózati kapcsolatot határozza meg, konkrétan azt, hogy mennyire látják a többiek folyamatosnak a mozgásod. A érték módosítása történhet konzolon keresztül, vagy a " config_mp.cfg " megfelelő részét átírva. Ha a konzolos megoldást választod, ezt kell beírni: " /rate 25000 ". Ha a konfig-file-t akarod átírni, akkor a " seta rate ***** " sort kell megkeresni, és a kívánt értéket beírni.
14. kérdés
K: Hogy tudok képet menteni a játékról, és hova menti a gép a képet?
V: Alapértelmezett állapotban az " F12 " billentyű lenyomásával menthetsz képet a játékról. Általában a /main/screenshots mappába menti a képeket, de ha turbózott szerveren játszol, akkor annak lesz a /main könyvtáron kívül egy egyedi mappája, amin belül szintén a /screenshots nevű mappába menti a képet.
15. kérdés
K: Hogyan készíthetek felvételt a játékról, és hova menti a gép a felvételt?
V: Lehetőség van a játékod felvételére, ezt demo készítésnek hívják. A felvétel elindítása a konzolba beírt " /record " paranccsal történik. Onnan tudod, hogy megy a felvétel, hogy a bal alsó sarokban megjelenik a demofile neve és aktuális mérete. A felvételt a " /stoprecord " paranccsal tudod leállítani, vagy ha leállítás nélkül kilépsz, vagy kidob a játék, akkor is meglesz a felvétel az utolsó pillanatig. Az elmentett demo helyére ugyanaz vonatkozik, mint a screenshot-okra, annyi különbséggel, hogy /demos nevű könyvtárba kerül.
16. kérdés
K: Hogyan tudok lejátszani egy demo-t?
V: Több lehetőség is van. Vagy letöltesz egy erre használható programot, vagy magát a COD2-t használod erre. Ha az utóbbi mellett döntesz, akkor első lépésként másold a lejátszani kívánt demo-t a /main/demos könyvtárba, és jegyezd meg a demo nevét! Ezután indítsd el a játékot, és a konzolba írd be, hogy " /demo filenév "! Szüneteltetni, belepörgetni nem lehet. Ha nem alapszerveren készült a felvétel, akkor valószínűleg csak akkor tudod lejátszani a demo-t, ha arra a szervere lépsz fel, ahol eredetileg a demo készült. |